neljapäev, 22. mai 2014

Äike 19-20.mai.2014


Suur soe, mis saabus 18. mail, tõi endaga kaasa mitmel pool Eestis äikese, seda mitte küll samal päeval vaid järgnevatel :)  Puutumata ei jäänud sellest ka Tallinn.
Alguse sai kõik 19.mai õhtul.
Mul veab, et mul on sõps kes andis teada, et ta nägi välgu sähvatust (tervitused talle siin kohal ;) ), mille peale ma läksin hetke pärast uudistama akendele, et kas ma näen ka mõnda surakat :D  Põhja suunas aknast välja vaadates oli taevas väga tavaline, mõned valged pilvetupsakad ja ei midagi äikesele viitavat.... liikusin siis lõunapoolsele aknale ja see, mida ma sealt nägin - oli kirjeldamatu!!! Mulle vaatas sealt vastu, täielik pilvemonstrum! Ma pole elus ees sellist asja oma silmaga näinud! Olen analoogseid pilvi näinud igast loodusfilmides jne, mis välismaal vändatud aga siin Eesti pinna peal täiesti esmakordne nägemus! Edasine oli kui kiirendusega film :D Kibekiirelt teise tuppa, kaamera pihku ja uuesti tagasi lõunapoolsele aknale, aken lahti, sihik paika ja tuld! Viskasin kohe pildile kiire pilgu peale, et kuidas jäi... krt majaserv jäi peale! Kohe oli selge, et tuleb välja minna, kähku plätad jalga ja lennates õue. Uuesti sihik paika ja tuld! :D  See oli lihtsalt täielik ulme - siiani on raske uskuda, et sellist asja nägin, kohati on tunne, et see oli kõik lihtsalt väga fantaasiarikas ja päriselule sarnanev uni :D  Õnneks on pildid olemas, mis tõendavad, et ikkagi on kõik ilmsi juhtunud ja pole pelgalt vaid äge uni :)  Igatahes, tundend on sellised, et oleks nagu lotomiljonäriks saanud :D
   
Kaua ma ei saanud seda monstrumit pildistada, sest koos sellega saabus jahe õhk, mis sundis tagasi tuppa minema, et endale jakk peale visata. Kui aga tagasi välja jõudsin hetke pärast, oli see pilveke juba ära liikunud pea kohalt. Nii kiiresti liikus ta lihtsalt. Järgi jäi temast vaid üks kena lehvik :)


Järgmine äike saabus 20. mai öösel või siis varahommikul, kuidas kellelegi meeldib. Ei midagi väga erilist, sest sähvis välk tavalist moodi, mitte nagu eelmise aasta augustis oli, et käis korralik tulevärk taevas, sähvatus sähvatuse otsa :)  Kuid video sain siiski tehtud ja mõne pildiga, millest enamus on videost välja võetud.
                  

Ja video ise ka. Varuge natuke aega selle vaatamiseks. Esimene pool videost on välgu sähvatused tavakiirusel  ja teine pool aegluubis käima pandud.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar